zondag 28 april 2019

Raindropchess

Vrijdag was het zover. Er werd gespeeld om het kampioenschap Raindropchess.
Nog niet eerder was er een kampioenschap verspeeld op onze vereniging. Ik als u voorzitter moet toegeven dat ik het nog nooit gespeeld had of zelfs had zien spelen.
Er wordt gespeeld op een standaard schaakbord met standaard stukken, maar daarnaast 4 extra stukken die gebruikt kunnen worden bij promotie. Een dame, een toren, een loper en een paard.
Plus een stapel kaartjes met daarop de afbeeldingen van de koning, stukken en pionnen plus joker kaartjes die tellen voor ieder stuk.
Bij start is het speelbord leeg en liggen de geschudde kaartjes met de afbeelding naar beneden naast het bord. Trek een kaartje en plaats een stuk op het bord. pionnen van rij 2 tot 6 voor wit.
Staat de koning op het bord dan mag er gezet worden, stukken mogen ook met schaak geplaats worden.
PFFFT.
Na de uitleg gaan we beginnen. Ik mag tegen Andre van der Graaf, die heeft het al veel gespeeld en stond tegen Angelique naar ik hoorde zelf even met 20 - 0 voor!
Gelukkig is er een geluksfactor, in de het pakken van de juiste kaartjes.
Alles zit mee en ik win mijn eerste partij. Leuk dat Raindropchess. Verder spelend verlies ik met name op het wennen aan de regels. Uiteindelijk heb ik 2 punten uit 5 wedstrijden.
Ik heb me wel erg geamuseerd net als de andere deelnemers.
Uiteindelijk is de nieuwe kampioen Andre van der Graaf. Hulde. Hoewel Eduard net als Andre 4 punten scoorde verloor hij ik geloof op Buchholtz.
Derde werd Angelique met 3 uit 5 Daarna uw voorzitter en Marjolein en een later binnen gekomen Ruud Kok scoorde geen punt. Martin was toen al naar huis.
Uw voorzitter feliciteerde de kampioen en gaf hem een hand, hierna waren er oranje prijsjes voor de nummer 2 tot 4.

Uw voorzitter
Cor de Wit

Op 3 mei spelen we om het Fisher Random Chess 960 kampioenschap.

Geen opmerkingen: