zondag 21 april 2019

Adri Jumelet

Wat niet algemeen bekend is, is dat Adri indirect de redder is geweest van ons derde team.
Ergens in de jaren tachtig deed het team, waarvan hij deel uitmaakte, het verschrikkelijk slecht.
Het kwam onvolledig op  of met te zwakke invallers en tot overmaat van ramp ging het op weg naar het clublokaal van een vereniging , waar die vereniging allang niet meer speelde. Twee punten in mindering wegens niet opkomen en degradatie.
Ik was toen secretaris en Adri kwam naar me toe om te vertellen, dat hij overwoog om het komend seizoen voor een andere vereniging te spelen. Ik bezwoer hem dat niet te doen en beloofde, dat er dan een heel ander derde team gevormd zou worden. En dat lukte. Er waren toen 11 spelers die in aanmerking kwamen voor Charlois 1.: drie daarvan waren bereid om voor het derde uit te komen. er kwam nog een sterke correspondentiespeler bij, wiens naam ik helaas vergeten ben en in dat team kon Adri plaatsnemen aan bord 5.
Ik zat aan 4 en merkte dat zijn strategisch inzicht niet voor dat van een eerste-achttaller onderdeed.
Hij maakte dan ook een score van iets als 5 uit 6. En toen kwam de laatste ronde en bleek hoe onzeker hij was. Hij vroeg me, of hij niet vervangen moest worden. Dat vond ik niet goed en uiteraard won hij ook zijn laatste partij.

Jaap Staal

Geen opmerkingen: