dinsdag 16 mei 2017

CE-ers in het Spindler-Makelaars-Watertorentoernooi, een tussenstand


Al vele jaren doen enkele spelers van Charlois Europoort mee aan het Watertorentoernooi van Erasmus. Dit jaar zijn er drie deelnemers van onze club actief: Henk van der Velde, Pearl Uyttenhove en Gerrit Boer, de schrijver van dit verslag na 5 van de 7 ronden. In totaal doen 94 spelers mee aan het toernooi.
Na ronde 1 hadden we alle drie een punt. Pearl en Gerrit wonnen van (veel) sterkere tegenstanders. In de tweede ronde verloren we alle drie en stonden we weer met beide benen op de grond. In de ronden daarna waren de resultaten wisselvallig. Op de site van Erasmus, www.sv-erasmus.nl/ kunt u alles haarfijn volgen. Momenteel is de stand voor ons:

Gerrit              3 punten         plaats 22
Henk               3 punten         plaats 33
Pearl               1,5 punt          plaats 75

Samengevat: ik leef boven mijn stand, Henk en Pearl kunnen beter. In de laatste twee ronden kan nog veel gebeuren. Zo hoop ik stilletjes op een ratingprijs, maar dan moet ik nog minstens één potje winnen, wat niet makkelijk is omdat in de hogere regionen veel sterke spelers voor hun plaats vechten.
Het toernooi is voortreffelijk georganiseerd, het begint op tijd, en de standen zijn dezelfde avond rond twaalven bijgewerkt. Nu al kan ik iedereen aanraden volgend jaar ook eens mee te doen. Wel vroeg inschrijven omdat de zaal met 94 deelnemers wel vol is.

Geen opmerkingen: