vrijdag 9 mei 2014

Slotronde in Sas van Gent

Zaterdag 10 mei 2014, alsof de competitieleider van de KNSB het voorzien had:

HWP Sas van Gent - Charlois Europoort
Stand:

r8Klasse 1BMpBp12345678910
1.Charlois Europoort1552½
    58688
2.HWP Sas van Gent1452    
777487
3.Paul Keres1046½5
    57
4.De Stukkenjagers104123
    55
5.ASV83743    
64
6.Caissa639½3    
67
7.De Toren Arnhem - VSV6396554
    
8.Venlo6302234
    
9.DD434256    
5
10.RSR Ivoren Toren128½33    5

Promotie naar de Meesterklasse, het Schaakwalhalla van Nederland, wordt dus beslist in de laatste (uit)wedstrijd. Teamleider Michel de Wit zal dus wel tot de tanden bewapend richting het zuiden afreizen.

Op de site van HWP Sas van Gent valt het volgende te lezen:
"Na de verpletterende overwinningen die we de voorbije rondes geboekt hebben, zal het deugd doen om volgende ronde eens tegen een wat sterkere ploeg uit te komen.Een mooie opwarmer voor de meesterklasse volgend jaar."

Toeschouwers zijn welkom! Het is even reizen, maar dan heb je ook wat.

MFC De Statie
Canadalaan 2e
4551 AL Sas van Gent
Tel: 06 2205 9299









De clubgeschiedenis van Charlois Europoort wordt nu geschreven.

8 opmerkingen:

Gerrit Boer zei

Best interessant, de kansen van het eerste op een plaatsje in de Meesterklasse. Maar daarom hoeft de indeling voor cyclus 6, die over anderhalf uur begint, toch niet te ontbreken? Dat de tijd ontbreekt om me voor te bereiden op de partij van vanavond in cyclus 6, is tot daar aan toe. Maar dat er zelfs geen indeling meer bekend gemaakt wordt vind ik een dieptepunt in de organisatie van de interne competitie.

Gerrit Boer zei

Beschouw de vorige reactie maar als niet geschreven. Ik keek niet verder dan mijn neus langs is. Het was net of ik aan het schaken was...

JCA zei

Je speelde natuurlijk wel tegen een jonge hond als Piet Verheij...
En dan raken we het allemaal wel eens kwijt achter het schaakbord.

Kop op, volgende pot een nieuwe kans op iets moois.

Ton zei

Weet iemand de uitslag van het 1e? Bij de KNSB en op Utrechtschaak schijnen ze het ook nog niet te weten...

Anoniem zei

Ik heb ook alles afgezocht... Lijkt een beetje op de vermiste boeing!
Gijs

Ton zei

Bizar dat de KNSB er blijkbaar niet achter kan komen wie de toekomstige meesterklasser is...

andre osinga zei

de toekomstige meesterklasser heet Charlois/Europoort, heb ik uit betrouwbare bron vernomen, iemand van de wedstrijdleiding ter plaatse - uitslag 4,5 - 5.5

Ton zei

Geweldig!! HWP had blijkbaar de uitslag nog niet doorgegeven omdat ze hun verdriet aan het verdrinken waren. Ik had wel een snelle tweet van een CE'er verwacht, maar dat mag de pret niet drukken. Grote klasse dat Charlois Europoort zich volgend seizoen Meesterklasser mag noemen. Ik verheug me nu al op de plaatselijke derby.