maandag 1 augustus 2011

Nieuwe ratinglijst: Van Malde boven vd Laar!

Maanden hebben we gewacht op de nieuwe ratinglijst om te zien of Herman een hogere rating zou hebben dan John of omgekeerd. Helaas bleek Herman boven John te staan; ik zeg helaas, omdat ik had gehoopt een juichend bericht over John te kunnen plaatsen als tegenwicht voor de beledigingen die ik hem ga toeslingeren in het komende clubblad (kopij is al ingeleverd). Daarom, John: tenzij de redactie de passage schrapt, langs deze weg alvast excuses. Ik hoop dat je binnenkort Herman weer voorbij bent!

Verder valt op dat een heel contingent 1900-spelers de 2000-grens weer gepasseerd heeft; hopelijk laten ze ditmaal het keukenlaken-servetfenomeen voorgoed achterwege! Alleen Kresna staat nog iets onder de 2000, maar als dat zo doorgaat, is ook dat op de volgende ratinglijst verleden tijd (en dat zal zéker gebeuren als hij altijd speelt als bijvoorbeeld afgelopen seizoen in Alkmaar!). Iemand die ook en wel definitief door de 2000-grens knalt, is Lennard den Boer; hij is natuurlijk iets te jong voor tafellakens en servetten. Let verder op de sterke prestaties van Kemner: hij is de 2100 voorbij! Ook Jaap Staal en Gerard Kool zijn weer boven de 2100.

Bovenaan tot slot de grootste aanleiding tot euforie: Michel is weer boven de 2300, Julian (die me vertelde dat hij verwachtte rond de 2300 uit te komen) is met glans die grens gepasserd en zit op 2330 en Roger heeft maar liefst 2380! Ook Marco volgt trouwens goed en het zal niet lang duren voordat ook hij de 2300 voorbij is.

Waar gaat dat naartoe?

10 opmerkingen:

Sascha zei

Rogier heeft 2361 ipv 2380

Ruud Kok zei

Waar is de nieuwe lijst te vinden?

Si Tumbuk zei

2361? Ook niet slecht!

Sascha zei

via de site van de KNSB!

Ruud Kok 1492
Filip Borst 2003

Anoniem zei

Dat wordt 5j domineren op de jeugdclubkampioenschappen.

Frank (h)

Ruud Kok zei

Is dat niet gewoon de rating van mei 2011?
In mijn overzicht komt geen augustus naar boven.
Wat doe ik verkeerd?

Ton zei

De ratingviewer wordt 2 augustus bijgewerkt (volgens de KNSB-site).

Ton zei

Op http://schaaksite.nl/page.php?id=2865 kun je de nieuwe ratinglijst ook vinden.

Anoniem zei

Rger en Julian zijn Michel voorbij!

Cor

Anoniem zei

mijn rating is 1500 maar ik heb wel een leven, lol