zondag 9 maart 2008

Wederom ruime overwinning eerste team!


Ondanks dat de uitslag ruim is, 5,5-2,5, was het toch een zwaar bevochten overwinning op HWP Sas van Gent 3, waar het geluk enigszins aan onze kant stond.

Al vrij snel in de wedstrijd kwam Cor naar mij toe om te zeggen dat hij een pion verblunderde.
Niet erg veel later zie ik dat Kresna wat mij betreft een stuk offert voor vage compensatie. Hij had wel aan iedereen van het team laten weten via mail dat hij het gevoel had dat hij vandaag zou gaan winnen, maar op deze wijze het noodlot te tarten was voor mij nu ook weer niet nodig.
En maakte ik verder de balans op dan zou Dick het zwaar krijgen en dan niet alleen vanwege de stelling maar vooral zijn indeling van de tijd (ik geloof iets van 13 zetten gespeeld en nog maar een half uurtje over in een gecompliceerde stelling).
Ook Ben spendeerde veel tijd in de opening tegen hun op papier sterkste speler, Han Schut. Echter zijn kansen schatte ik hoger in aangezien zijn tegenstander tijdens de partij wat lectuur zat te lezen! Hopelijk gaan zijn dochters dat niet doen.

Dan aan bord 1 Eddy die een vrij gelijke stelling had maar waarin ik nog 123 niet zo snel de kansen zag om te winnen. Ikzelf had op dat moment ook niet echt voordeel met wit, zodat er ook hier nog veel werk aan de winkel was.
Gelukkig had ik ook Andy opgesteld, want als ook onze zuiderburen niet had opgesteld dat had ik het nog niet zo geweten hoe de uitslag dan zou zijn verlopen. Andy kwam met zwart al snel heel prettig te staan en van hem verwachte ik dus een punt!
Aan bord 8 had Marc een prettig stelling dus die kon nog alle kanten op.
U begrijpt dat ik me dus enigszins wat zorgen begon te maken.

Halverwege de wedstrijd gaat het inmiddels de goede kant op, de tegenstander van Cor kiest in plaats van pionwinst voor de aanval.
Bij Houdini Kresna, tegen Heleen Schut, komt er langzaam ook wat tegenspel en Eddy komt ook al beter te staan. De rest gaat nog zoals verwacht.
Later ga ik van mijn bord af nadat ik Eddy heb gefeliciteerd met zijn overwinning tegen de volgens mij 15-jarige Donna Schut (links op de foto) en ikzelf alle zeilen moet bijzetten om tegen de talentvolle 13-jarige Lisa Schut (rechts op de foto) toch nog iets van winstkansen te vinden.
Zoals verwacht had Dick toen al verloren en Andy gewonnen, maar wie schetst mijn verbazing: Cor heeft ook gewonnen! En aangezien Marc ook al remise had gespeeld stond het 3.5 – 1.5 voor ons.
Dick mocht trouwens met wit geruime tijd tegen onderstaande stelling aankijken! De rillingen lopen over je rug als je dat ziet! Wel een unieke stelling natuurlijk.


Rondje langst de borden leerde dat Ben nog steeds voor de remise vocht en had ik weliswaar een pion meer in een Dameeindspel, maar de winst nog ver was te zoeken.
Dit gold echter niet voor Kresna!! Die inmiddels volgens Cor minimaal remise stond.
Niet veel later berust ik in remise en wint Kresna zoals beloofd zijn partij!!!!
De rest van Ben zijn partij heb ik niet meer kunnen volgen aangezien we gelijk een vergadering hadden gepland als Cor en ik klaar waren met onze partij, maar Ben heeft er nog een remise uitgesleept met zijn zieke lichaam.

Weliswaar hebben we nog maar 7% kans om kampioen te worden, maar we geven niet op!!!!

Michel

Speel de partij van Kresna na!

Geen opmerkingen: