zondag 9 maart 2008

Mooie overwinning op Zwijndrecht

Afgelopen Vrijdag heeft het vierde een mooie overwinning behaald op Zwijndrecht en daarmee de kans op promotie in eigen hand gehouden. Dan moet de laatste wedstrijd tegen de koploper wel gewonnen worden. Voor zover ik het kon overzien werd er flink gestreden op alle borden. Ik weet niet meer zo goed wie er als eerste klaar was (mijn eigen partij eistte al mijn aandacht), maar ik meen me te herrinneren dat Rinus en Adri het eerst aan mijn bord kwamen kijken, allebei gewonnen! Toen verloor Per de Joode op bord 2. Jammer, ik zag zijn koning al gevaarlijk naar het middenveld afdwalen, maar bij Peter is het altijd vol risico dus dat zei niks. Vervolgens noteerden we een remise voor Michiel eneen overwinning voor Henk Kootkar. Zelf ging ik mijn hele partij voor de overwinning, offerde zelfs een pionnetje om de zaak open te breken en kwam uiteindelijk met optisch voordeel maar strandde in remise. Filip, die het geloof ik moeilijk had, wist zijn partij te winnen en als laatste strijder ontwaardden wij Gerrit, die het nog lang volhield met pion en koning tegen koning en dame en uiteindelijk tot remise kwam, tot lichte frustratie van zijn tegenstander geloof ik.

Toen de donkere kou weer in, met een heldere opdracht voor de volgende wedstrijd: WINNEN!!

Jan Hendrik

Geen opmerkingen: