dinsdag 11 december 2012

Six Word Story

Zoals door Cor al aangekondigd, houden we op 21 december ons traditionele Kerstschaaktoernooi. Zelf moet ik dit jaar helaas missen vanwege een vakantie, maar ik leef met jullie mee!

Ik heb de quiz inmiddels af, en ik kan u verklappen dat niet alleen uw schaaktechnische kwaliteiten getest zullen worden. Het wordt een pittige quiz en de ware intelligentie zal nu pas echt aan het licht komen. Daarnaast zijn er natuurlijk de hapjes en de drankjes, en het traditionele snelschaken. Inderdaad: niet te snel want ook de afdeling 80+ mag natuurlijk niet ontbreken (sorry Jaap, van harte nog!).

Iedereen is van harte welkom, we hopen op een mooie opkomst en een supergezellige avond. Het zou natuurlijk leuk zijn als onze helden van het NK ook van de partij kunnen zijn! Maar... die mogen natuurlijk niet 1 team vormen want dat wordt voor de rest een kansloze missie.

Als opwarmer voor de quiz wil ik een kleine prijsvraag doen. Kent u de discipline "six word story?".  Een six word story is een compleet verhaal in 6 woorden. Vaak mysterieus, vaak een topje van de ijsberg. Bent u creatief in 6 woorden? Het is natuurlijk een pre als het een schaakelement bevat. Dan wordt het nog moeilijker.

Ernst Hemmingway  schreef ooit het verhaal “For sale: baby shoes never worn”, volgens hem één van zijn beste werken. Nog een paar andere leuke, ter inspiratie:

Zwijgen is goud, vertel mij wat

Hij droomde ervan: slapend rijk worden

Twee nieuwe heupen, gelukkig geen duizendpoot

Ze fakete, maar hij voelde nattigheid

"Hoe zo een kind" vroeg Jozef kribbig

"U overvalt me" zei de juwelier

Pyromaan blijkt uitgebluste brandweerman te zijn

Door haar botox verdwenen zijn lachrimpels

onbewoonbare woning blijkt onverklaarbaar bewoond

Moeilijk om je zinnen af te

Mail uw six-word-story naar uiterlijk 19 december 2012 naar familiekamerman@ampass.nl en tijdens Kerstschaak wordt de winnaar bekend gemaakt!

Gijsbert

5 opmerkingen:

Gerrit Boer zei

De organisatie van het kerstschaak gaat volledig voorbij aan de uitwedstrijd die het zesde team die avond speelt in Moerkapelle. Ik vind dat dit niet kan.
Waarom is niet gekozen voor 28 december?

Anoniem zei

Leuk, deze six word story wedstrijd! Het legendarische voorbeeld van Hemmingway is overduidelijk het sterkste verhaal. De rest roept wellicht één gedachte op of een glimlach, maar een verhaal? Ik ben benieuwd naar de winnaars!

Anoniem zei

vierde nog niet echt een feest...

Anoniem zei

En Charlois Europoort? Nul uit vier.

:-)

Sascha zei

ik kom op het kerstfeest