woensdag 21 maart 2012

Vierde team grijpt laatste strohalm!

De wedstrijd stond geeneens meer vermeld op onze website. Vandaag weer wel overigens. Supporters waren er nauwelijks te vinden. Die ene supporter stelde nog eisen ook: "ik wil wel komen kijken maar alleen als ik thuisgebracht wordt (Fritz)". De pek en veren staan al een paar weken klaar in de Sliedrechtstraat, de strontkar was al naar buiten gereden. Marcel Dirks had de royementsbrieven al klaarliggen. Maar juist dan, ja juist dan komt het ware karakter van een team-4 speler bovendrijven. Alsof er geen enkele druk was rolden we gisteren Shah Mata op met 3-5, een volkomen verdiende overwinning. Of we er iets mee opschieten moet natuurlijk nog blijken. Vanavond ben ik voor het eerst van mijn leven voor Rotterdam. Zij moeten winnen van Erasmus, om vervolgens van ons te verliezen in de laatste wedstrijd. Eerst Rotterdam vertroetelen (leuke club trouwens), en vervolgens krijgen ze een genadeloze schop onder hun kont. Een mooier scenario is niet mogelijk. Kijken wat er gebeurt vanavond.

Invaller Marcel den Bleker speelde een vrij bloedeloze remise tegen good-old David Mesman (bord 7), die daar volgens mij wel erg blij mee was. Niet veel later volgde nog een bloedeloze remise: namelijk die van mijzelf tegen good-old Gerard van Es (bord 3). Gerard had de boel oerdegelijk opgezet, en gelet op de andere borden was een remise geoorloofd. Erik vd Berg heeft de vorm weer te pakken: hij won afgetekend van Theo vd Sluis op bord 6. Angelique wist de serie nullen te doorbreken door een remise in weliswaar prima stelling tegen Rene de Lange (bord 5). Prima prestatie, ik had het voorspeld! Ab Kamman had een drukke dag en zou iets later zijn. Ab dus strak-in-pak op bord 8 tegen Klaas de Ruijter. Ab mopperde op zichzelf "waarom beland ik uitgerekend vandaag in van die complexe stellingen". Volgens mij kon Klaas ergens een winnende zet doen. Daarna dacht iedereen dat Ab mat ging, behalve Ab zelf. Ab had gelijk: Klaas ging namelijk mat. Een vermakelijk einde van de partij (fragmentje Ab?). Carel Vredenborg speelde op bord 1 tegen Roel Warnik. Carel is een waardevolle teamspeler gebleken dit seizoen. Hij woont tegenwoordig in Amsterdam, maar is toch een hele aardige jongen gebleven, zo gewoon. Leuk om te zien dat het zo ook kan. Vanavond won hij ook weer, alleen nu had hij wel wat mazzel nodig. Ergens in het middenspel verloor Carel een pionnetje, maar gelukkig maakte zijn tegenstander een enorme bok en was het meteen uit.

Dan nog de tegenvallers van gisterenavond: Cees van Oosterom speelde heel lang heel goed tegen John Onderlinden. Gaf Cees vorige week een volle toren weg, nu was het in een totaal gewonnen eindspel slechts een kwaliteit. Gelukkig stond Cees zo goed dat zelfs daarna John niet mocht mopperen dat het remise werd. Ten slotte Piet Verhey: hij verloor op bord 2 van Bram Steijn. Piet kwam prima te staan, en stond zelfs een poosje een pion voor. Mij werd niet helemaal duidelijk waarom die pion zo nodig teruggeven moest worden, en al helemaal niet toen dat er 2 werden. In het toreneindspel werd Piet uiteindelijk zachtjes weggetikt. 3-5 dus, een mooie uitslag!

Hup Rotterdam Hup!

Gijsbert

11 opmerkingen:

PeterK zei

Knap jongens, gefeliciteerd! Bewonderenswaardig toch ook hoe Gijsbert die lappen tekst steeds snel er uit perst! Ik ken teamleiders die nu nog zitten te zweten op het verslag van de eerste ronde...

lennard zei

geweldig mannen! Ik ben het met Peter eens, Gijsbert je doet het geweldig :-)

Gerrit Boer zei

Alle respect voor de winst tegen het sterke Shah Mata. En ik wil mijn bewondering uiten voor de diverse verslagen die Gijsbert de laatste week het licht liet zien. Formidabel!

Arjen zei

Laat nou vanavond Rotterdam Open beginnen. Kunnen we direct zien wat Rotterdam 3 doet.

Carel zei

Ronald Damhuis zei...
De sombere positie van CE 4/5/6 vraagt om Dutch Courage. Daarom loof ik een fles Ierse whiskey uit voor het CE-team (4/5/6) dat de eerste overwinning binnenhaalt. Waarom Iers? Dat begrijp je als je Lisa Hannigan hoort.
http://youtu.be/3m0Vq9pPblE

22 januari 2012 22:05

Je kunt de fles op vrijdag 20 april tijdens de laatste wedstrijd van het vierde komen brengen Ronald!

JCA zei

Waarom Iers? Ga naar Dublin, bezoek een stokerij inclusief rondleiding door de directeur... en je drinkt nooit meer iets uit de hooglanden of dat spul uit New England.
Na de gifbeker tegen de jongens uit de Ivoren Toren krijg ik nu plots erg veel dorst. HZP maak je borsten maar nat!

Gerrit Boer zei

Gijsbert, ook als scenarioschrijver ben je -tot nu toe- geslaagd. SO Rotterdam 3 won van een teleurgesteld Erasmus 1 met 5,5-2,5. Hebben jullie het nu in eigen hand? Degraderen twee teams?

Anoniem zei

Ik las het net ook. We hebben aan 4-4 genoeg volgens mij! Maar we gaan voor de volle winst natuurlijk. 20-4 iedereen naar de club. Bitterballetjes erbij, etc. leuk!

Anoniem zei

Ik wil het vierde alvast feliciteren het de handhaving ,al zal ik het wel een beetje betreuren om jullie volgend niet tegen te komen ,maar verdiend is verdiend ,hulde .

Clement

Anoniem zei

6-2!! Handhaving een feit!

Anoniem zei

heren,

Gefeliciteerd met jullie handhaving! Van ons hebben jullie echter het komende jaar geen last....

Bram Steijn