zaterdag 17 juli 2010

Eindelijk een slechte dag voor CE'ers op het LCT

En dan is er uiteindelijk toch een dag gekomen waarop ik u moet berichten dat de resultaten van uw clubgenoten op het LCT tegenvielen. Zo gaat dat nu eenmaal in de grotemensenwereld: in je dromen heb je altijd succes en in je nachtmerries nooit, maar in de echte wereld worden successen afgewisseld met tegenvallers.

Maar het heeft wél tot ronde 8 moeten duren voordat het zover was!

Nancy was de enige die een half punt behaalde. Strikt genoemen zou je kunnen zeggen dat dat een goed resultaat is en dat is het natuurlijk ook, maar bij de volle winst had ze precies een punt achter gestaan op de lijstaanvoerder en dat is uitgerekend degene tegen wie ze morgen moet aantreden. Met andere woorden: in dat geval had ze nog in aanmerking kunnen komen voor de toernooiwinst; nu blijft ze zelfs bij winst helaas nog een half punt achter op haar tegenstander.

Maar van Nancy kunnen we in ieder geval nog zeggen dat ze enig resultaat heeft behaald. Angelique verloor helaas, als ik me niet vergis speelde ze tegen een andere getalenteerde jeugdspeelster.

Zelf beet ik in het stof tegen een ontketende Bram vd Velden, die tijdens de analyse na mijn plusminus 20ste zet aangaf dat hij zich wel "heel plezierig begon te voelen in deze stelling" of iets soortgelijks. U begrijpt: Borst is geprakt.

Marco verloor helaas ook en ditmaal van Nicky Law. Zijn en mijn TPR's zijn nog goed (respectievelijk 2225 en 2150), maar u begrijpt dat we morgen revanche zullen trachten te krijgen. Marco speelt morgen tegen Wong Tsai en ik tegen Tjomme Klop (fide 2062, KNSB 2001).

Aan kop verloor Erik vd Doel van Sergei Tiviakov en beiden staan nu gedeeld eerste met Nikolic. John vd Wiel staat daar na winst op Quinten een half puntje achter en heeft geloot tegen Nikolic (John heeft wit), terwijl Tivakov met zwart tegen Slingerland moet en Erik met wit tegen Eelke Wiersma. Spannend dus tot het laatst.

Tot slot nog een bijzondere vermelding voor Renzo Ducarmon (de jongere broer van Quinten en geboren in 1997) die al een rating van >1900 heeft en mij op de ranglijst van dit toernooi inmiddels is voorbijgestreefd. Hij heeft 4 punten en o.a. gewonnen van Rost van Tonningen, FM Leon Konings en remise tegen Ivo Timmermans (2241). Wat betreft zijn repertoire vertelde hij me dat hij alles speelt; het maakt hem niet uit. Talent heeft hij zéker.

Geen opmerkingen: