dinsdag 13 juli 2010

CE'ers vlammen in Leiden

Of als u er een ander woord voor heeft, hoor ik het graag.

Marco Kirana won in de eerste ronde van de nog jonge Myrre Hortensius (1814) en remiseerde in de tweede ronde tegen Michael Wunnink (2286). In de derde ronde wist hij zijn eigen leermeester John van der Wiel op remise te houden. Heden zette hij wederom een prima prestatie neer door met wit Bram vd Velden (2177) te verslaan. Het gaat kortom uitstekend met Marco en hij heeft voorlopig een TPR van 2367! Morgen heeft hij wederom een zware tegenstander: Frank Erwich (FM, 2333).

Morgen (of kort nadien) wil ik nog even wat uitgebreider ingaan op de mensen die niet lid zijn bij ons, maar die we wél kennen wegens bijvoorbeeld deelname aan zomertoernooi of trainingen, maar nu alvast kan ik één bijzondere prestatie niet achterwege laten: Quinten Ducarmon deed opnieuw van zich spreken door een grootmeester op remise te houden: Gofhstein (2521). Hij presteert dus even indrukwekkend als Marco en heeft ook 3 uit 4 en een TPR van 2309. Morgen speelt hij tegen Lalith (2502), de toernooiwinnaar van vorig jaar.

Zelf speelde ik na mijn gelukkige start in de derde ronde tegen Maya Porat (2175), een Israëlische die de ronde ervoor nog was ontsnapt met remise tegen John van der Wiel en heden een dikke plusremise haalde tegen Lalith (2502), de toernooiwinnaar van vorig jaar dus. In de opening vergat ik een essentieel zetje te spelen, waarna ik de hele middag moest knokken voor remise. Porat was net even iets te sterk om het weer uit handen te geven: 0-1. Vandaag maakte ik het echter weer goed door in een aantrekkelijke partij met zwart te winnen van Hugo van Hengel (2191). Met 2 uit 3 (met een bye is dat dus 2,5 uit 4) heb ik voorlopig een TPR die merkwaardigerwijs niet minder is dan die van Marco en Quinten: 2350. Mij hoor je voorlopig niet klagen dus. Morgen ook voor mij weer een respectabele tegenstander: Nicky Law (2205); weliswaar -nog- niet vergelijkbaar met de tegenstanders van Marco en Quinten, maar nog altijd niet de minste, getuige onder andere zijn winst op Robin van Kampen tijdens het NK jeugd dit jaar.

In de B-groep doen de CE-meisjes het goed. Nancy had met 2 remises een aarzelende start, maar na overwinningen op Kees Hortensius (1648) en Ben Spierings (1660) staat ze nu in de top. Haar TPR is momenteel 1835. Dat gaat dus goed vooruit, zou je zeggen, maar let wel: haar huidige rating (ik denk dat het de fiderating is) is reeds 1845!

Angelique Osinga heeft na een uistekende start helaas twee keer verloren, maar ze heeft tot nog toe alleen maar 1700-spelers gahed. Pittige tegenstand dus en heer TPR is momenteel met 1641 nog altijd ruim boven haar eigen rating en absoluut prima. Ook Angelique gaat dus gestaag vooruit, maar dat was menigeen tijdens het zomertoernooi ook al opgevallen.

1 opmerking:

Sascha zei

Absoluut klasse van de heren en dames..
Marco plek 20, Filip plek 34 in de A-groep (97 deelnemers)

Nancy plek 3(!) en Angelique plek 38 (49 deelnemers).

Ga zo door!!