vrijdag 28 juni 2013

Blunders

Het verhaal gaat, dat Znosko Borowski in de jaren twintig van de vorige eeuw een boek publiceerde ‘Blunders van Capablanca’. Toen men Capablanca vroeg wat hij ervan vond, was zijn commentaar: “Goed boek. Ik ben zelf ook een boek aan het schrijven: ‘Goede zetten van Znosko Borowski’. Maar ik ben nog niet verder gekomen dan de titel.”

Ik moest daaraan denken, toen mijn aandacht viel op de site ‘Jaap Staal chess games and profile –chess-DB.com . Tot het profile bleek te behoren een afdeling ‘Blunders by Jaap Staal.’

Ik weet niet welk geinponem achter deze site zit. Maar ik zal mijn fatsoen maar bewaren.

-Jaap

1 opmerking:

Anoniem zei

De meeste hebben ook een goed fatsoen, van De Oude Dame van Zuid en die dat niet hebben hoef je eigenlijk niet te zoeken .!!