zondag 15 augustus 2010

Wat losse gedachten

Woensdag begint de PK RSB met op het laatste moment als 81ste speler toegevoegd Harold van Dijk. Die daarmee meteen de favoriet is. Ronald Damhuis kan meteen een nieuw stukje gaan schrijven. Dick is onze sterkste meespelende speler. Hij gaat voor de triple. Hij is snelschaakkampioen individueel en met het team. Bijna speelde andere broer Michel mee, maar die zag dat de 80 bereikt was en er niet meer ingeschreven kon worden.

Ronald, en andere geïnteresseerden, ik verklap alvast dat Charlois Europoort dit seizoen in de KNSB met meerdere teams met kabouters op het middenveld gaat spelen.

5 april 1922 zijn we opgericht, het 90 jarig  jubileum komt  dichterbij. Festiviteiten en een jubileum toernooi ( gesloten meester / grootmeester ?). Het zou natuurlijk mooi zijn als we tegen die tijd 4 teams in de KNSB hebben verdeeld over de 4 klassen. Daarom zullen we ook hard ons best doen om met ons versterkte eerste , tweede en derde goed te presteren.

Ook komend seizoen gaan we weer wat toernooien organiseren. Het snelschaaktoernooi om de open RSB snelschaaktitel was een groot succes. We gaan ons best doen om het weer te organiseren in januari . Het weekendtoernooi was erg leuk en sterk , dit seizoen zijn we plan er weer een te organiseren , maar dan toch half februari na Corus. Het jeugdtoernooi  ( 5 juni waarschijnlijk ) blijft er ook in. Evenals het zomer toernooi  dat we wat gaan versterken.

Charlois Europoort heeft veel gedaan aan training voor jeugd en ouderen. Sterke spelers als Michel de Wit en Dick de Wit, aangevuld met diverse grootmeesters als John van der Wiel en Paul Motwani om er maar enige van te noemen, trainden met veel plezier de gemotiveerde spelers.  Ook komend seizoen gaan we daar mee door en breiden we het uit. Deze en andere grootmeesters zullen weer trainingen gaan verzorgen. We zijn blij dat ook Mark Trimp ons hierbij komt versterken.

Als er sterke spelers zijn in Rotterdam en omstreken die ook meewillen doen met trainingen met soms heel sterke grootmeesters , komend seizoen tot bijna 2700 , wij staan daar helemaal open voor, kost minder dan u denkt. Wij willen best onze Rotterdamse schaakvrienden wat sterker zien, anders is er op de duur ook geen concurrentie meer.

De interne gaat hopelijk een heel harde en sportieve strijd opleveren. Ik ben zelf erg benieuwd naar de groei komend seizoen van Robin en Sophia. Sophia is de laatste 2 jaar 220 elo punten gestegen. Als ze dit seizoen weer zo stijgt komt ze rond de 2075  Ze staat nu 33e bij de vrouwen, dan stijgt ze naar de top 20. Robin is ook hard aan het vooruitgaan. Komend seizoen mag hij het gaan proberen in groep 1 , vooruitlopend op de ledenvergadering.

image

Om de hersenen wat te stimulereñ , wit is aan zet, hoe speelt hij het best verder.

Cor de Wit

9 opmerkingen:

PeterK zei

Als Harold na sluiting inschrijving mag meedoen dan Michel toch ook wel lijkt me? Heeft ie het nog geprobeerd?

Sascha zei

Wit speelt als volgt:
f6-f7 schaak.
Op Kf8=> Le7 schaak en verovert de dame.
Op Kxf7 => Df2 schaak, Kg8, Pf6 schaak, Kh8, dan Dxa7 en dit einddspel wint wit.
Op Lxf7 => Pf6 schaak, Ke7. Toren tegen dame en eindspel wint wit

Aangezien ik geen schaakcomputer heb en het is vrij laat op de avond, laat ik het bij deze analyse.

Met betrekking tot de losse gedachten.. De druk ligt op team 1,2,3 en 4 :)

Als ik michel was, zou ik mij inschrijven. Anders is het weer een onevenaantal..

Anoniem zei

Hij kan het proberen...
Er waren direct na de sluiting van de inschrijving al 81 deelnemers. Ik was net te laat en mocht alleen nog meedoen als er iemand afviel. Dat gebeurde inderdaad in de A groep. Daarom mag ik nu alsnog meedoen. Wie weet komen er nog meer afzeggingen waardoor er voor Michel mogelijkheden komen.

Harold.

Adri zei

In aanvulling op die losse gedachte van Sascha is mijn losse prognosegedachte dat 3 teams kampioen worden.

Anoniem zei

Hoi Adri,

Welke teams denk je? En zit jij in 1 van die teams? We gunnen je het allemaal wel natuurlijk, daar niet van..
Gijsbert

Adri zei

Gijsbert, Ik kan altijd de schuld geven aan een schaakwaarzegger met, je weet wel met zo'n glazen schaakbol met allerlei rituelen die mij bepaalde geheimen influisterde over de teams. Een ding weet ik zeker ik zit niet bij het kampioensteam.
Welke teams? 1,2,5 met daarbij de hartgrondige hoop dat ik ernaast zit bij de overige teams.

Si Tumbuk zei

Adri,

Als ik iemand het kampioenschap gun, ben jij het wel. Wat betreft jouw prognose: CE 2 heeft een loodzware loting (misschien nog wel zwaarder dan verleden jaar!). CE 4 wordt naar alle waarschijnlijkheid met afstand het sterkste team in hun poule, dus ik zie niet in waarom die geen kampioensaspiraties zouden moeten hebben.
Ik tip dus CE 4 én het team van Adri; de rest gaan we vanzelf zien.

Anoniem zei

Met nog één week te gaan tot de ALV kijk ik uit naar de jaarstukken... Altijd leuk om te zien of ik met John en Herman in een vriendenteam mag spelen en welke aanwinsten we in de interne mogen begroeten!
Marcel d.B.

Sascha zei

Ik ben ook reuze benieuwd naar de jaarstukken :)