maandag 28 juli 2008

5 Euro

Op dit moment vindt in Dieren het Open Nederlands Kampioenschap plaats. Traditiegetrouw zijn er enkele leden van Charlois Europoort aanwezig.
Nee, deze keer eens geen Borsten, Overdammetjes en de Witjes, maar gewoon Overduin, Jumelet, Thoma, van den Ouden en van Malde. Ik loop deze spelers even met u langs.
Tot nu toe zeer goed is het optreden van Sophia Thoma in groep B. Zij heeft intussen 5,5 uit 6 en staat op een gedeelde eerste plaats !! De komende 3 ronden zullen heel spannend worden voor haar. In dezelfde groep speelt Adri Jumelet. Ik was op zaterdag getuige van een partij van Adri die hij verloor . Hij kwam hiermee op de laatste plaats te staan. Hopelijk dat hij na zijn bye in de 6e ronde weer wat punten kan gaan pakken.
Peter Overduin had zich ingeschreven voor het zesrondig toernooi groep B. Hij deed het rustig aan en scoorde 3,5 uit 6. Maar een groep A zou hij natuurlijk ook prima aankunnen. Intussen is hij net zoals Lendert van den Ouden begonnen aan zijn vierkamp.
Tenslotte Herman van Malde : hij was een weekendje op de Veluwe en heeft een middagje, na het kijkschaak op zaterdag, meegeschaakt bij het Rapidtoernooi op de zondag. Hij presteerde naar behoren en eindigde met nog zo’n duizend andere schakers op de gedeelde 2e plaats en kreeg daarvoor een verdiende 5 euro.

Alle informatie over het Open NK via de link in de agenda.

Herman van Malde

3 opmerkingen:

Carel zei

Mooi!
Ik zie dat Herman er alles aan doet om zijn achterstallige contributie bij elkaar te schaken... ((-:)

Gerrit Boer zei

Sophia,
Ik las net dat je kampioen bent geworden van groep B. Je hebt al een aantal doorbraken gehad, maar dit is een absoluut hoogtepunt. Van harte gefeliciteerd en ik denk dat dit nog niet het einde is van je zegetocht. We zien elkaar op het PK van de RSB, en mochten we tegen elkaar spelen, dan ben ik nu al bang voor mijn resultaat.

Anoniem zei

Klasse prestatie van Sophia! Gefeliciteerd. Hopelijk krijgen we een verslag je van haar!