donderdag 3 oktober 2013

CE 6 verliest van Fianchetto 4

Vorige week donderdag verloor CE 6 in een uitwedstrijd in Schiedam met 5 - 3 tegen Fianchetto 4.

Omdat teamleider André Osinga het te druk had met zijn werk schrijf ik alsnog een verslagje. Beter een laat of oppervlakkig of slecht verslag dan geen verslag.

Zoals ik het gewoon ben, ga ik met u de borden langs. Omdat ikzelf al vroeg vertrok heb ik niet alle informatie zelf verzameld, maar heb het soms uit de tweede of derde hand. Heerlijk overigens om geen teamleider meer te zijn en nu de vrijheid te hebben om er vroeg tussen uit te knijpen.

Lennart Heijnen speelde goed aan bord 1. Zijn tegenstander was op papier ongeveer even sterk als hij, en dat bleek ook uit de uitslag: remise. Als Lennart wat meer tijd gehad had, was hij mogelijk nog voor de winst gegaan.

André Osinga speelde superieur op bord 2. Materiaal voor, een betere stelling, wat wil je meer? Winnen natuurlijk, maar dat lukte niet toen hij zijn dame verspeelde. Hoe? Toch wel door een fout vertelde hij me. Maar misschien leed zijn concentratie wel onder de gebeurtenissen op bord 3.

Op bord 3 was Adri Jumelet opgesteld, maar hij was er om acht uur nog niet, ook niet om kwart over acht. Hij bleek verdwaald te zijn in de Woudhoek, die naar ik heb laten vertellen wel in Schiedam ligt, dus erg ver kon hij niet weg zijn. Toen hij op zijn dwaalwegen er geen gat meer in zag, wilde hij maar terug naar huis. En dat ging André te ver, en hij is hem gaan halen. Om tien over half negen was het verdwaalde schaap op zijn bestemming. Zijn partij verliep niet slecht, maar op een of ander manier verloor hij materiaal en de partij. Voor zover ik weet heeft hij de weg uit Schiedam wel gevonden.

Zelf speelde ik op bord 4 en kwam voor de afwisseling eens goed uit de opening. De koningsstelling van mijn tegenstander was volledig geïmmobiliseerd. Daarna deed ik het niet handig, met als grootste fout het af laten ruilen van mijn sterke paard tegen een zwakke loper. Mijn tegenstander ving alle dreigingen precies op tijd op. Die dreigingen waren ook wel erg doorzichtig. Misschien toch eens een cursus "hoe win ik in een superieure stelling?" volgen. Het werd remise.

Op bord 5 speelden invaller Marco van der Heiden en Peter van Soest. Ja, "onze Peter". Marco speelde beter en won. Het leek er lang op dat dit onze enige winstpartij zou zijn, maar op bord 6 speelde Marjolein Osinga. Ze kwam onder druk te staan, en toen ik wegging wist ik eigenlijk al wat de uitslag zou zijn: verlies. Maar zoals op de borden 2 en 3 onze spelers te gul waren met hun materiaal, zo gaf tegenstander Cas Sodderland in het eindspel een toren weg. Weer een punt erbij.

Maar daar bleef het bij. Fritz Dueller viel in op bord 7, maar ziek als hij was, bakte hij er weinig van en verloor kansloos. Op bord 8 verloor Giel Gerritse, helemaal tegen zijn gewoonte in. Langzaam maar zeker kwam hij in een slechte stelling terecht en moest het hoofd buigen

Heeft u meegeteld? Winst voor Marco en Marjolein, remise voor Lennart en Gerrit. De rest verliest.

Mocht een speler zijn partij onjuist besproken vinden, hij kome met zijn aanvullingen en correcties!

2 opmerkingen:

Peter dJ zei

Ondanks 7 man wist CE-6 gisteravond met mooie 5,5-2,5 van Sliedrecht-4 te winnen !

PietWSS zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.