zondag 4 november 2018

D.D.2 op bezoek.

In de zaal zie ik wat bekende gezichten binnen komen. Henk Happel. Ik herinnerde me nog een partij uit de eerste klasse KNSB die ik ooit met zwart van hem won in een BenOni.
Dhr Alexander Munninghof. van het boek de Stamhouder en natuurlijk zijn vele schaak bijdragen.
Het boek over Euwe en over Fischer. Later op de dag was ik het helemaal met Henk van der Velde eens toen hij Fisher de sterkste snelschaker ooit noemde.
De wedstrijd zou voor ons gezien het ratingverschil een makkie moeten worden, maar ja je weet het maar nooit. De avond ervoor…..
Gelukkig loopt het goed. We lopen uit naar 4-0  naar 5- 0 !
Cor, Henk, Lendert, John en Tjerk winnen. Op dat moment staat Andrzej gewonnen en Hans ook. Zou Kees tegen Henk Happel het eindspel kunnen houden?
Pietrow wint 6 - 0  helaas geeft Hans een toren weg, een vervelend vorkje met het paard en weet Kees het niet te houden.
6-2 een keurige overwinning brengt ons op de tweede plek. Almere heeft verloren, Het schaakhuis staat boven ons met drie overwinningen. De volgende ronde spelen we uit tegen Oud Zuylen Utrecht 2  day het sterke Almere versloeg.

Cor

1 opmerking:

Ton zei

CE vult het podium in Den Haag: http://haagsweekendtoernooi.nl/Actueel/Agroep/index.html