vrijdag 19 juli 2013

Charlois Europoort tijdens het Leiden Chess Tournament .


Het Leiden Chess Tournament VII zit er weer op.
Voorbereiden , reizen , schaken , terugrijden , slapen , voorbereiden , etc. ,ondergetekende kwam nauwelijks aan het schrijven van een stukje toe.


Resultaten :........................... TPR

E v/d Doel : 1 R R 1 1 0 R R 0... 2377...5
R Lecomte : R 1 0 1 R 1 0 1 0... 2244...5
T Tinga ... : 0 0 1 0 R 1 0 0 0...1879...2,5
Arjen K.... : R 0 0 R R 1 R 0 0...1989....3
HvC... .... : 1 = 0 0 0 R R 0 R...1920....3
Kevin N... : 0 1 R R 1 1 R 1 0...1815....5,5

Eric v/d Doel haalde niet zijn normale niveau.

Robin , speelde een prima toernooi.
Verlies van IGM Nikolic mag , verlies van IM Slingerland mag ook.
Met zijn TPR van 2244 stelt hij zijn kandidatuur als reserve voor CE I.

Kevin Nguyen , deed het ook uitstekend in de B groep.
Dit toernooi was een opwarmertje voor zijn volgende toernooi in Gibraltar.

Arjen Kouwenhoven zal met gemengde gevoelens terugdenken aan dit toernooi.
Hij kreeg de eerste 3 ronden IM Slingerland, GM Epishin ,IM Wiersma ,voor de kiezen.
De laatste 2 ronden beet hij onterecht in het zand , eerst ging het mis in het goed staande eindspel tegen Wil Sparreboom ,( Timman - Velimirovic ) de slotronde stak Leonore Braggaar een spaak in het wiel.

Tjerk Tinga was kort : Dit was niet mijn toernooi.

Zelf was ik redelijk tevreden over de eerste twee ronden maar een toernooi duurt langer...
Acht dagen lang 3 uur voorbereiden 4 uur spelen en 2 uur in de auto , hakten er flink in.
Mijn eerste fiderating , per 1/8 ? ,kreeg ik bepaald niet cadeau.

HvC.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hans,

Je partij op het live-bord tegen Fred Slingerland ... was fascinerend om te volgen. Volgt daarvan t.z.t. nog een analyse op deze site?
Vanuit de opening naar het middenspel kreeg zwart duidelijk de overhand, maar je bleef met o.a. een sterk paard en actieve torens knap in de wedstrijd. Het zag er optisch een tijdje bedenkelijk voor je uit, maar als ik me niet vergis heb je daarna toch nog gewonnen gestaan (na het afdwingen van torenruil) in het resterende toreneindspel.
Ik had het verdiende punt al bijna geteld. :-/

Jan de Korte