maandag 14 november 2022

Groeten uit Eerbeek

 

Beste mensen,

Honderd jaar is een grote uitzondering voor een schaakvereniging en een groot compliment voor de besturen, medewerkers en leden die dat voor elkaar hebben gebracht.

En speciaal de mensen van nu. Dit is een slechte tijd voor het verenigingsleven en dat jullie in staat zijn om naast de gewone werkzaamheden – en ik zie hoe moeilijk het is om nu en dan een goed team op te stellen -  nog een leuk toernooi te organiseren: petje af!

 

Natuurlijk is er veel veranderd in de jaren. Ik lees nog wel vertrouwde namen, maar ook vele onbekende. Ik werd me van de generatiekloof bewust na een wedstrijd in Eindhoven. We wilden na afloop nog een hapje eten en kwamen terecht in een pizzeria. Tot mijn verbazing aten mijn jongere teamgenoten een pizzapunt met de blote hand vanaf een servetje. Ik bleef mijn generatie trouw en vroeg om bord, mes en vork.

 

Vele successen gewenst de komende jaren.

Vanuit het verre Eerbeek,

Jaap Staal.

Geen opmerkingen: