woensdag 20 juni 2012

Bondsbeker naar Amsterdammer

We zouden het haast vergeten dit seizoen , maar er viel ook nog wel wat te winnen. Na alle degradaties, miraculeuze handhavingen en ternauwernood net op tijd opgeroepen invallers kon toch ook dit seizoen de bondsbeker gewoon gewonnen worden. Het was wel even zoeken. Normaal gesproken kijk ik eerst naar spelers als Piet Verheij. Maar nee, die was het niet. En ook naar Ben Boog (Rokado) hoefde ik natuurlijk gelukkig niet te kijken.  Nee , toch wel uit onverwachte hoek  kan Carel Vredenborg deze prijs uitgereikt gaan worden. Hij scoorde totaal 8 uit 10 (5,5-7 voor het 4e en 2,5-3 inval) . Een hele mooie prestatie en hij is weer op de weg terug !  Overigens wist ik wel dat Carel in de bond heel goed kan scoren. Ik herinner mij een seizoen waarin hij 7 uit 7 had in de promotieklasse !
Teamgenoot Gijsbert Kamerman werd een goede 2e met 7-11 en Arben Dardha uit het 1e team scoorde 6,5 uit 8.
Maar ook de prestaties van bijvoorbeeld het trio in het 2e team Mathieu Middelkoop en Peter Kemner, beiden met  5 uit 6 en Jaap Staal met 5 uit 7 moeten zeker vermeld worden. En de jonge  Keven Nguyen uit het 7e scoorde totaal 5 uit 6 !  Lennart Heijnen met 1 uit 6 mogen we natuurlijk ook niet vergeten.

Aangezien we een seizoen hadden met een record aan invalbeurten keek ik ook eens verder hiernaar. Angelique Osinga en Eduard Smits speelden beiden 12x (7x eigen team en 5x inval) voor een extern team. Dit komt naar mijn idee niet zo vaak voor, maar ik hoor wel of het een record is. Spelers als deze zijn voor teamleiders goud waard !
Ook Gijsbert , hij weer, en Cees van Oosterom , beiden 3x ingevallen naast 8x eigen team, deden in totaal aantal goed mee. En niet te vergeten Hans van Calmthout. 4x ingevallen naast 6 partijen eigen team. Hij heeft hiermee o.a. zijn zo lang felbegeerde debuut gemaakt in de 1e klasse KNSB wat zeker niet voor iedereen is weggelegd !

Herman van Malde.

1 opmerking:

PeterK zei

Het gerucht gaat dat Carel de bondsbeker zelfs al in bezit heeft en in Amsterdam heeft laten vallen en dat er een bus overheen is gereden?