zaterdag 10 januari 2009

Tweede slaat opnieuw toe!

Voor de vijfde keer op rij wist het tweede te winnen! Gisteren werd Shah Mata naar de slachtbank geleid. De uitslag is overdreven maar wel heel leuk om naar te kijken: 6,5-1,5

Al snel stond het 1-1. Lendert speelde een merkwaardige pot tegen David Mesman. Lendert blunderde een kwaliteit weg, en vervolgens leek het meer op snelschaken. De dreunen op de klok werden steeds harder, maar Lendert deelde letterlijk en figuurlijk de laatste dreun uit doordat David zijn toren liet instaan: 1-0 voor ons! Niet veel later hielp Gijsbert zijn uitstekende stelling om zeep en verloor van de altijd linke Paunovic. Ik stond 2 pionnen voor en zoals Carel terecht aangaf had ik een pion moeten teruggeven voor een enorme aanval. Ik koos de in mijn ogen veilige weg en dat bood Drago toch schwindelkansen. Na een stap 3 truc kon ik eigenlijk opgeven. Valery won fraai op bord 2, na aanvankelijk wellicht wat minder gestaan te hebben (zie partij). Arjen boekte een solide remise op bord 1, daarna volgde een correct punt van Carel Vredenborg. Onze last-minute invaller Jesus boekte een mooie overwinning op bord 3. Een werkelijk zeer fraaie en ingewikkelde partij. Eerst ging Jesus bijna mat, vervolgens bijna zijn tegenstander. Uiteindelijk kon Jesus het punt binnenhalen, echt een gave pot!! John Leer kwam al vrij snel gedrukt te staan, maar wist het toch allemaal nog net droog te houden. In de counter, zoals we John dit seizoen kennen, sloeg hij genadeloos toe. Ten slotte boekte Kemner in mijn ogen een correcte overwinning op bord 8, hoewel hij daar zelf wellicht anders over denkt? In ieder geval heeft hij de hele partij gewoon lekker gestaan.

Deze (te) ruime overwinning zorgt ervoor dat we nog steviger in het zadel zitten. Als we de uitwedstrijd tegen De Willige Dame weten te winnen dan is promotie naar de KNSB een feit. Ik verheug mij nu al op uitwedstrijden tegen Sas van Gent, al zal dat waarschijnlijk als toeschouwer zijn als ik zo doorga...

Gijsbert Kamerman

Speel de partij van Valery na!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Gijsbert,

Zie ik iets over m'n hoofd ? Jij schreef, dat CE-2 zal promoveren, als het straks bij de Willige Dame-1 wint. Maar is dat echt zo ?

Volgens de reglementen zal 1 team naar de KNSB-kompetitie promoveren. Misschien 2 teams. Is het laatste dan al een feit geworden ?

Zo nee, dan is CE-2 volgens mijn rekenmachine er nog niet. Rotterdam-3 (max 12 punten) en Krimpen-1 (max 13 punten) kunnen CE-2 theoretisch nog passeren. Weliswaar moeten deze teams nog tegen elkaar spelen en dan gaan hun maximale scores gelijk blijven of omlaag gaan.

Ah, laten we vooral niet moeilijk doen: gewoon GOED doorgaan, dan komt het vanzelf, hè !

Peter dJ

Anoniem zei

Hoi Peter, er promoveren 2 teams gelukkig, maar we gaan voor het kampioenschap! Gijs

Anoniem zei

Geweldig, jongens! Gefeliciteerd!

Filip

Anoniem zei

Het valt me op dat het tweede eigenlijk alleen de eerste wedstrijd in de "gewenste" opstelling speelde (gemiddelde elo 2032!). In de andere ronden hadden we steeds invallers.