zaterdag 18 mei 2013

Weekendtoernooi.....2002

In de berichtgeving over ons recente succesvolle weekendtoernooi werd nogal eens vermeld dat het ons eerste weekendtoernooi was. Niets is minder waar, zij die er bij waren weten beter. We spreken over het jaar 2002 en Charlois Europoort bestond 80 jaar en vierde dat met een groots opgezet weekendtoernooi waarbij zelfs burgemeester Opstelten een rol speelde samen met Hans Bohm, zij openden onder de nodige belangstelling als opmaat voor het toernooi een fraai schaaktafeltje langs de Maas. Enfin, als opfrissertje een setje van 88 foto's van dit toernooi, met ook de eindstanden en krantenartikeltjes. Een mooie weekend was dat.

Overigens kun je via de "Internet Wayback Machine" nog opgravingen doen en dan kom je deze pagina tegen, met subpagina's, de bulletins, en zelfs een partijtje of 52 in PGN! Leef je uit.

3 opmerkingen:

Ton zei

Mooie site en foto's Peter! Wat worden mensen in 10 jaar tijd toch een stuk ouder. De één wat meer dan de ander...

PeterK zei

Ja voor die tijd ongeevenaarde websites :-) De foto's zijn allemaal met mijn 2 (!) megapixel Nikon gemaakt, een van de eerste goede digitale camera's toen die ik in 1999 kocht. Heel wat afgeragd dat ding. Helaas was ie bij slecht licht niet zo snel en dat Clemenshuis was erg donker.

Anoniem zei

Geweldig toernooi, uiteindelijk eindigde ik op 50 procent , daarmee was ik de beste Charlois Europoort speler. Net voor Ben Boog, die ook 3punten haalde. De eerste ronde stond ik gewonnen tegen Geert van der Stricht de Vlaamse kampioen het werd remise, ik zag het niet. Doet me denken aan heb weekendtoernooi dat we net speelden. Ik liet me ook nog verslaan door Hans Bohm en René Tiggelman. Ook in dit toernooi zat Gerard Kool achter de tafel van de wedstrijdleider en zaten Peter Kemner en John van der Laar bij de organisatie.
Cor