zondag 12 februari 2023

Nostalgie

 Het is zaterdag, tijd om de 6 e ronde te gaan spelen met ons 2e tegen het 1e van R.S.R. Ivoren  Toren.

Op papier een open strijd. Een club waar ik bijna 50 jaar geleden lid was. Waar ik samen met mijn broer Dick , die er clubkampioen werd in 1979,  met veel plezier speelde. Op de Noordsingel tegen Peter Nederhand , Paul Dekker, Wijnand Dobbinga  en andere spelers uit die tijd. Daarna in de avond biljarten en een biertje drinken met van der Lee , Greevenbroek en Boogerd.

Veel schaakvrienden van vroeger en nu.

De wedstrijd begon met een remise van Lendert v/d Ouden met wit tegen Joost van Rosmalen. Vervlakte en klaar. Daarna een remise van Valery Maes. Heel fijn dat hij er weer bij was. 

Op dat moment dacht ik dat we kansen hadden. Armantos stond beter, Peter heel veel beter. Zelf stond ik heel prettig. Uiteindelijk. Armantos laat zijn paard pennen en verliest. Peter geeft alles weg. Hans geeft een kwaliteit weg. Kresna die heel slecht staat maakt remise. Ik win. 

Alle ogen zijn gericht op een fascinerend eindspel tussen Rob van der Plas en Kees van Drunen.

Uiteindelijk wint Rob, maar applaus voor beide heren.

Ik hoor dat in het derde de stand 3,5 -  3,5 is en Eduard ongeveer gelijk staat, helaas verlies.

Later zie ik dat ons eerste met 9-1 verloren heeft van LSG . 

Oei. Hopelijk wint Feyenoord straks wel van Heerenveen.

Cor



Geen opmerkingen: