zondag 7 oktober 2018

Het tweede wankelt maar houdt stand.

Een aardige puzzel voor deze wedstrijd. John Leer en Hans Uitenbroek verhinderd. Dat zijn twee steunpilaren. Michel speelt mee in het eerste. Dus Tjerk vaste invaller, plus Filip Borst en Pearl Uyttenhoven gevraagd om in te vallen. Het derde had dus een groter probleem.

We speelden uit tegen SHTV in Den Haag. Vooraf had ik het nog met Pearl en Tjerk over de Olympiade. Dat China heel sterk was en Polen ook. Ik vroeg me af wat er met Tiviakov gebeurd was. (ziek? ) immers 4 uit 4 en niet opgesteld. Vandaag zag ik het antwoord staan, er was ingebroken in zijn huis en hij had hierdoor geen focus meer en is naar huis gegaan.  Dit maakte wel dat er prima voorbereid kon worden op de overgebleven vier. Persoonlijk bereid  ik me nooit op een persoon voor, ik neem nog even iets van mijn repertoire door. Ook Tjerk had een variant voorbereid en hij kreeg hem op het bord.

De wedstrijd. Na een uur of twee spelen had ik er vertrouwen in.
Lendert aan bord vier en ik aan bord drie hadden aardige stellingen met een zee van tijd meer .Kees aan bord een schatte ik in als ongeveer gelijk Tjerk als iets minder maar beter als daarvoor.Filip aan bord 5 en Henk aan bord 6  zou bij elkaar wel een punt geven. Pearl stond gelijk en Andrzej beter.
Een 5 - 3 zat in mijn hoofd.

Vervolgens lopen we naar 3 - 2  Winst  Andrzej, Cor en Lendert. Verlies Tjerk en Pearl. Tjerk verloor nadat hij de stelling gelijk gemaakt had. Hij was boos op zich zelf en met reden.
Filip verliest en dan staat het 3,5 - 2,5 Henk staat denk ik gewonnen en Kees staat denk ik vrijwel gelijk in een paarden eindspel.

Het wordt heel spannend als Henk niet weet te winnen.
Kees staat moeilijk maar weet scherend langs de afgrond de remise veilig te stellen. Petje af.
De derde ronde wacht ons D.D. 2  De favoriet in onze groep is Almere 1 gemiddeld 2065. Ze staan eerste samen met het Schaakhuis,

groet,

Cor de Wit

1 opmerking:

Anoniem zei

Toch netjes. En een prachtige overwinning van het eerste tegen bsg, met o.a. een klinkende overwinning van Julian met zwart tegen de nummer 280 van de wereld!!