zondag 2 januari 2011

Penningmeester bekijkt hoe het er in België uit ziet

Toen de grootmeesters van onze club naar het hoge noorden gingen, trok ik samen met mijn schaakmaat Melvin Holwijn naar het zuiden. Er was namelijk een toernooi in Zwijndrecht te België. Dat is in de buurt van Antwerpen. Het bevond zich in een basisschool waar vele teksten op de muur waren geplakt. 1 van de vele voorbeelden: “Niet vergeten, stil en beleefd eten”! Het was vooral de gemoedelijke sfeer die het toernooi tot een groot succes maakte. Met ook een aantal sterke spelers natuurlijk. Enkele voorbeelden: Grootmeesters Ikonnikov, Drazic en een aantal fidemeesters, namelijk Stefan Docx, Steven Geirnaert, Felix Klein , Wim Maes, Bruno de Jonghe en Gorik Cools. De 1 viel echter nog meer tegen als de ander want het werd een slachtpartij bovenin. Winnaar werd uiteindelijk Ikonnikov en 2e werd Steven Geirnaert. Zelf speelde ik een redelijk toernooi. Ik won van de mensen die een lagere rating hadden dan ik en ik verloor weer van de mensen die een hogere rating hadden. Alleen tegen Marc Stuer (2091) wist ik nog een remise te spelen. 4,5 uit 9 voor mij. Melvin begon heel matig aan het toernooi met 1 uit 3. Later herpakte hij zich knap waardoor hij in de laatste ronde plaats mocht nemen tegen fidemeester Gorik Cools. Deze had hij kunnen winnen maar hij verprutste het jammerlijk in het eindspel. Toch 5,5 uit 9! Enkele typisch Belgische dingen die mij opvielen waren: Veel snotterende mensen wat tot toeterende neuzen resulteerde; de WC’s waren dit keer lastig bereikbaar, je moest over de ijsbaan die er buiten lag schuiven omdat de wc’s binnen kapot waren! Kortom het toernooi was spannend genoeg en vooral heel gezellig! Krijg ik volgend jaar meer steun? Ik hoop het!

Lennard

Foto: Frans Peeters, toernooisite
Meer foto's van Frans Peeters van het toernooi zijn HIER te bekijken.
Alle uitslagen, info en partijen op de toernooiste.
Ook Jan Lagrain heeft wat geschreven op zijn site!

Hieronder drie partijen van Lennard en een van Melvin. (Klik op uitklapmenu boven bordje)

Viewer by ChessTempo

Geen opmerkingen: